.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
چوبکاری کنید پولدار شوید
سازمان منابع طبیعی به کسانی که می‌خواهند از طریق زراعت چوب به درآمد برسند، نهال رایگان و تسهیلات می‌دهد.
چوبکاری کنید پولدار شوید

شمال نیوز : محمد مطهری مدیر امور بهره برداری منابع طبیعی غرب مازندران با بیان اینکه سازمان منابع طبیعی طرح ملی زراعت چوب را از سال ۹۸ آغاز کرد، گفت: این سازمان نهال‌های سریع الرشد را به صورت رایگان به متقاضیان طرح زراعت چوب می‌دهد.


او افزود: ۲۵۰ هکتار از عرصه‌های طبیعی منطقه سه سال گذشته به کشت زراعت چوب اختصاص داده شد و امسال نیز ۱۲۰ هکتار از عرصه‌ها زیر کشت نهال‌های سریع الرشد رفتند.

مدیر امور بهره برداری منابع طبیعی غرب مازندران نیاز مصرف چوب کشور را بالا دانست و افزود: بیش از ۵۰۰ کارخانه سلولزی و ام دی اف در مازندران وجود دارد که با توجه به ممنوعیت برداشت چوب از جنگل، بخش زیادی از مواد اولیه مورد نیاز خود را از طریق زراعت چوب تأمین می‌کنند.

زراعت چوب یکی از مهم‌ترین طرح‌های سازمان جنگل‌ها برای ممانعت از تخریب جنگل‌ها و حفظ و تأمین چوب مورد نیاز کشور است که افراد علاقه‌مند به این بخش با کاشت درخت‌های زودبازده و سریع‌الرشد مانند صنوبر، پالونیا و اکالیپتوس می‌توانند علاوه بر دریافت تسهیلات به درآمد هم برسند.

پرداخت تسهیلات کم‌بهره، اختصاص ارزان‌قیمت زمین‌های دولتی و توزیع نهال رایگان از مهم‌ترین حمایتی سازمان منابع طبیعی از طرح زراعت چوب است.

طرح زراعت چوب با هدف تامین مواد اولیه صنایع چوب از سال‌های گذشته در مازندران آغاز شد و قرار است در بازه زمانی سه ساله چهار هزار هکتار از زمین‌های این استان زیر کشت درختان سریع الرشد برود.

عقیل فضلی مجری پروژه زراعت چوب در غرب مازندران گفت: تعهد اجرای این طرح در سال ۹۹ حدود ۸۰ هکتار بود که۱۲۰ هکتار زراعت چوب انجام شد.

او افزود: تعهد پارسال نیز ۱۳۰ هکتار بود که انجام و در هر هکتار ۱۱۰۰ اصله نهال رایگان بین مجریان توزیع شد.

فضلی گفت: بیش از ۸۰ درصد برنامه‌های زراعت چوب تاکنون محقق شده است.


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.153 seconds.